ВІДЕОРОЛИКИ:
Як боротися з булінгом: поради для дітей
https://www.youtube.com/watch?v=espwzDTLVkE&t=18s
Як запобігти булінгу: поради для свідків
https://www.youtube.com/watch?v=9de_ose8pig
Як зупинити булінг: поради для батьків
https://www.youtube.com/watch?v=pNCvFAOAQco
Інформування про булінг
https://www.youtube.com/watch?v=UG1-AR7T7X0
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ
Назва/ посилання |
Організатор/автор |
Адресат |
Тематика |
UNICEF |
учні, вчителі, батьки |
Психологічне та фізичне насилля серед дітей шкільного віку, його види і поради батькам, педагогам та дітям як діяти у складних ситуаціях |
|
Міністерство освіти Онтаріо |
батьки учнів початкової освіти , базової та профільної середньої освіти |
природа булінгу, його види, поради школам щодо «стратегії безпечної школи» |
|
Програма «Повага дією» |
педагогічні працівники |
посібник для вчителя із формування атмосфери уваги, співчуття і співпраці у класі |
|
Не смійся з мене:просвітницько-профілактична програма тренінгових занять |
Програма «Повага дією» |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
поради практичним психологам та соціальним педагогам щодо профілактики та корекції нетолерантної, агресивної, насильницької поведінки, створення атмосфери уваги, співчуття і співпраці у дитячому колективі |
Український інститут дослідження екстремізму |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
особливості булінгу в шкільному віці, профілактика та протистояння булінгу |
|
Національна академія педагогічних наук України |
вчителі, психологи |
методичні рекомендації щодо профілактики суїцидальної поведінки серед дітей |
|
НаУКМА, |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
програмапідвищення стійкості до переживання наслідків стресу дошкільнятами і школярами після психотравматичних подій |
|
Національна академія педагогічних наук України |
вчителі, практичні психологи |
практичні |
|
Всеукраїнська благодійна організація «Український фонд «Благополуччя дітей» |
вихователі, вчителі початкових класів, психологи, батьки |
аналіз проблеми сексуального насильства щодо дітей, застосування сучасних інтерактивних методів та підходів як складової частини загального виховного процесу |
|
Інститут проблем виховання НАПН України |
учні, вчителі, батьки |
формування освітнього середовища, зважаючи на інноваційні вимоги до його розвитку, запити особистості та потреби суспільства, держави, а також шляхи і засоби створення Школи, дружньої до дитини, у теоретико-методологічній, технологічній та організаційній площинах |
|
Проект «Реформування системи кримінальної юстиції щодо неповнолітніх в Україні» |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
поради практичним психологам та соціальним педагогам
щодо роботи з підлітками групи ризику, в яких спостерігається схильність до розвитку |
|
Будуємо майбутнє разом: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді |
UNICEF, |
вчителі, психологи, соціальні працівники |
програма спрямована на |
Програма тренінгових занять «Організація роботи з розв’язання проблем насильства в школі» |
Редакційна група: Алєксєєнко М.К., Дендебера М.П, Соловйова О. Д. |
діти, батьки та педагоги |
Попередження насильства щодо дітей в школі |
Укладачі: Кацалап В.В., Савкова І.О. |
Для учнів 5-11 класів |
орієнтована на профілактику та корекцію проявів некерованої агресивності та насилля в шкільному середовищі |
|
Комплексна програма соціально-психологічного тренінгу «Нове покоління» |
Укладач: Гончарова-Чагор А.О. |
Для учнів 5-11 класів |
орієнтована на профілактику та корекцію проявів некерованої агресивності та насилля в шкільному середовищі |
КІБЕР-БУЛІНГ АБО АГРЕСІЯ В ІНТЕРНЕТІ: СПОСОБИ РОЗПІЗНАННЯ І ЗАХИСТ ДИТИНИ |
Найдьонова Л.А. |
Методисти, вчителі, психологи, соціальні педагоги |
Методичні рекомендації |
Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі |
Всеукраїнська громадська організація «Жіночий консорціум України» |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
методичні рекомендації щодо попередження насильства над дітьми |
Ольга Кляпець, старший науковий співробітник лабораторії соціальної психології особистості Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, кандидат психологічних наук |
вчителі, батьки |
шкільне насилля у ставленні учнів до педагогів |
|
Олена Ратінська, дитячий психолог, гештальт-терапевт, голова відділення дитячої психології Київського Гештальт Університету |
вчителі, батьки |
насильство серед дітей у школі |
|
Богдан Петренко, заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму |
вчителі |
шкільне насилля у ставленні учнів до педагогів |
|
Спецпроект «Безпечна школа» |
учні |
насильство серед дітей у школі , його причина і поради підліткам |
|
Богдан Петренко, заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму, спецпроект «Безпечна школа» |
батьки |
причини насильства серед дітей у школі |
|
Stop-булінг. Три проблеми батьків, які впливають на дитячу агресію |
Микола Кулеба, Уповноважений президента з прав дитини, спецпроект «Безпечна школа» |
батьки |
насильство серед дітей у школі та проблеми в поведінці батьків, які впливають на породження дитячої жорстокості та агресії |
Юлія Ларіна, дитячий психолог, спецпроект «Безпечна школа» |
вчителі, батьки |
причини булінгу і поради батькам, як допомогти дитині |
|
Ольга Адажій, дитячий психолог Федерації Крав-мага Україна, спецпроект «Безпечна школа» |
батьки |
основні види шкільного булінгу та як йому протидіяти |
|
Булінг, або шкільне цькування: налякати поліцією не вдасться, що ж робити? |
Ольга Комарова, Радіо Свобода |
вчителі, батьки |
булінг у школі та протидія йому |
Марія Кириленко, Києво-Святошинський центр соціально-психологічної реабілітації населення |
вчителі, батьки |
причини виникнення насильства серед дітей у школі |
|
Проект U-report від UNICEF |
діти, учні |
думка молоді щодо того, як подолати насилля у школах |
|
Листа КЗ «КОІППО» |
педагоги, учні |
щодо профілактики насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської та студентської молоді |
|
Гленнон Дойл |
вчителі |
поради як успішно боротися з цькуванням серед школярів |
|
Булінг (цькування) у школах: як допомогти потерпілому, агресору та запобігти булінгу |
Varta1 |
вчителі, школярі |
поради як успішно боротися з цькуванням серед школярів |
Емілія Воронцова, практичний психолог, науковий співробітник ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
причини виникнення булінгу, вплив цього явища на окрему особистість і учнівський колектив в цілому, практичні методи виявлення постраждалих та булерів, методами профілактики і втручання |
Перелік «гарячих» ліній, що стосуються збереження життя чи здоров'я, захисту прав та інтересів дитини
Під час пожежі у житловому будинку 101;
При загрозі вибуху, при небезпеці життю 102;
Перша медична допомога 103;
«Національна лінія телефону довіри з
проблем ВІЛ/СНІД» 0-800-500-451;
«Всеукраїнська інформаційна лінія з питань репродуктивного здоров'я»
0-800-50-27-57
Благодійного фонду «Здоров'я жінки і планування сім'ї»;
«Всеукраїнська гаряча лінія з питань туберкульозу» 0-800-50-30-80 в рамках програми «Зупинимо туберкульоз в Україні»;
«Національна гаряча лінія з попередження насильства і захисту прав дітей» 0-800-500-225;
Про факти жорстокого поводження з дітьми або реальну загрозу їх вчинення повідомте службу у справах дітей чи соціальну або зателефонуйте на Всеукраїнську дитячу лінію «Телефон Довіри» 8 – 800-500-21-80 (дзвінки безкоштовні);
Державна соціальна служба для сім'ї, дітей та молоді: тел./факс: (044) 288 33 02, 288 10 00,
e-mail: post@dcssm.gov.ua, www.dcssm.gov.ua
Український фонд «Благополуччя дітей»: тел.. (044) 537 20 16, факс: (044) 581 26 37,
e-mail: staff@ccf.kiev.ua, www.ccf.org.ua
Одеський центр соціальних служб для молоді України(ОЦССМ): 65107, м. Одеса, вул. Канатна,83, к.821, 823, тел.. (0482) 25 - 85 – 21, (048) 728-33-77;
Державний центр соціальних служб для молоді: 01030, Україна, м. Київ, вул.. Хмельницького, 51/б,
тел..(044) 246-4985,
тел./факс. (044) 244-4000, e-mail:dcssm@ukr.net;